A kávézás egészségügyi előnyei

kávé
kávézás

Az évek során átlagember számára megmagyarázhatatlan módon valamiféle csodás érzelmi kötődés alakul ki ember és kávéja forró gőze, illatanyagai és aromái között, amely a béke, a nyugalom, a biztonság és a szeretet asszociációival ajándékozza meg a még kis csipás szemecskék mögött rejtőzködő önmagunkat hűvös, kilátástalan reggeleken, és melegséggel fűszerezi délutáni baráti beszélgetéseinket valahol, egy szívmelengető fotelos kávéházban. Kávézni jó…

...és mi őket is szeretjük, és teával kínáljuk <3

…és mi őket is szeretjük, és teával kínáljuk <3

A kávézás egészségügyi előnyei

Még jobb lenne, ha úgy kávézhatnánk, hogy nem aggódunk a koffein sokat emlegetett egészségügyi hatásai miatt – és itt jön az, pontosan ezért gyűjtöttem most össze a kávé 18 egészségügyi előnyét, hogy még inkább megédesítse a meleg pillanatokat.

  1. A koffein javítja a memóriát. Ezt egy japán kutatás már réges-régen kimutatta, de most még újabb kutatási eredmények is megjelentek,a melyek szerint 200mg koffein már egészen stabil növekedést okoz. Ha pedig ez így van, akkor nekem semmire sincs nagyobb szükségem, mint kávéra, és csak elképzelni merem, mi történne az életemmel, ha még ez sem lenne!
  2. Ha edzés után kávézunk, a cukrozott kávé pillanatok alatt pótolja az izmok glikogén szintjét.
  3. A kávé segíti a máj méregtelenítését, beöntésként pedig a Gerson terápiában béltisztításra használják. (A Gerson terápia egy tudományosan gyakran megkérdőjelezett, erősen megosztó módszer a rákgyógyításban, de létezik és vannak, akik hisznek hatékonyságában és gyógyulnak vele.
  4. Vezetés közben is ébren tart és segíti a koncentrációt, szóval a kávé nyilvánvalóan baleset-megelőző hatású, ezáltal életet menthet.
  5. Jó hír kopaszodó férfiaknak és nőknek: a koffein segíti a hajnövekedést
  6. A koffein 48%-kal csökkenti az edzés utáni izomlázat, és mindenféle izomfájdalmat
  7. A koffein segíthet az Alzheimer kór kialakulásának megelőzésében
  8. A koffeinnek köszönhetően kitartóbban edzünk
  9. Újabb örömhír: a szemhéjak görcsét, rángatózását is csökkenthetjük vele!
  10. A koffeinnek köszönhetően csökken a szürke-hályog kialakulásának veszélye.
  11. A koffein csökkenti a bőrrák kialakulásának kockázatát.
  12. Azok, akik koffeint fogyasztanak, kevésbé hajlamosak az öngyilkosságra – tehát a koffein antidepresszáns? Dejó! Mondjuk annyira nem meglepő, hiszen ajzószerként elképzelhetőnek tartom, hogy kicsit megdobja a dopamin szintet (jutalmazásérzés-hormon)
  13. A máj elzsírosodását is csökkenti valamelyest a koffein, ami ismét egy kiemelkedő belgyógyászati előny.
  14. A koffeint fogyasztó férfiak körében lényegesen kevesebb a rendellenes DNS állománnyal rendelkező hímivarsejtek száma, mint a koffeint nem fogyasztók között
  15. Azok a férfiak, akik napi 250-375mg koffeint fogyasztanak, sokkal kisebb valószínűséggel tapasztalnak erekciós problémákat. Persze azért nem kell agyvérzést kapni, hiszen ez a mennyiség 2-3 csésze erős presszókávét is jelenthet, ezért elárulom az újabb jó hírt: a merevedési zavarok kockázata már napi 85mg koffein fogyasztásától  is csökken!
  16. Egy 1991-es, mintegy 65 100 mintaelemszámú kutatás alapján a fülcsengés és fülzúgás megelőzésében is jó eszköz a koffein – persze viszonylag kevés ember kávézik a fülcsengés kialakulásától való félelem által motiváltan, de tény ami tény: a legtöbb koffeint fogyasztó nők között volt a legritkább a a betegség előfordulása.
  17. Még a vesekövek kialakulása ellen is véd a koffein – ezt a kutatást pedig egy 217 883-as mintaelemszámú kutatás támasztja alá, és az eredmény nyilvánvalóan összefügg a koffein vízhajtó hatásával, ami az ödémások számára is jelenthet bizonyos megkönnyebbülést.
  18. A koffein csökkenti az álmos ember reakcióidejét és javítja logikai készségeit, ami mind a munkában, mind út közben nélkülözhetetlen segítséget jelenthet.

+1 A Ganodermával (Lighzhi) dúsított kávé plusz még elveszi a kávé savasságát. A Ganoderma sokféle egészségre pozitívan ható tulajdonságáról itt írtam.

Persze mindez nem írja felül a koffein esetleges egészségügyi ártalmaira vonatkozó kutatásokat, ám bizonyos mértéktartó optimizmusra feltétlenül okot ad. Tehát szépen, mértékkel és saját testünk jelzéseit követve azért nyugodt szívvel kávézgathatunk, és biztosan tudom, hogy vannak olyan kutatások is, amelyek szerint annyira azért nem durván rosszak és nem mindenkinél jelentkeznék a koffein szív- és érrendszeri hatásai sem, és a fenti 8. pontban emlegetett kitartó edzéssel sokkal többet tehetünk szerintem azok védelme érdekében, mint a kávé elhagyásával.

A kávé

Fordítás forrása: http://gyeva.cafeblog.hu

Forrás: http://www.caffeineinformer.com/top-10-caffeine-health-benefits