Immunerősítő ételek a téli megfázás ellen

INFLUENZA ELLEN IS

Bár a hidegebb idővel a vírusok és baktériumok szezonja is beköszönt, étkezhetünk úgy, hogy a baciknak ne legyen esélyük ellenünk. Tanácsaink abban segítenek, miként vértezhetjük fel szervezetünket immunerősítő ételek segítségével.

detox-1995433_1920

 

Cékla

A sárgarépa- és az uborkalé mellett a céklalé az egyik legfinomabb zöldséglé, érdemes nátha és influenza idején hetente néhányszor megelőzés céljából fogyasztani, ha pedig már betegek vagyunk, igyunk belőle naponta három pohárral. Macskajajra is kiváló, hiszen detoxikál és tisztít. Célszerű gyümölcscentrifugát használni a zöldséglé kinyeréséhez, és ha lehet, italkészítésre használjunk bio céklát.

Vitaminokban és ásványi anyagokban, valamint kalciumban, foszforban, vasban, nátriumban, kénben is gazdag. Vérképző, a benne található nyomelemeket a szervezet kiválóan tudja hasznosítani. A céklában található egy boron nevű ásványi anyag is, mely bizonyított afrodiziákum.

 

Sárgarépa

A legtöbb zöldségfélével ellentétben, a sárgarépa főzve táplálóbb, mint nyersen. A vastag sejtfalak miatt a szervezet a nyers sárgarépa bétakarotin-tartalmának mindössze 25%-át képes hasznosítani. A főzés során azonban károsodnak a sejtfalak, így a szervezet számára a karotin hozzáférhetőbbé válik, és ha az ételben a felszívódáshoz szükséges zsírok is jelen vannak, akkor a sárgarépa karotin tartalmának több mint a fele hasznosul.

 

Gyömbér

ginger-57072_640

A gyömbér felveszi a harcot a vírusokkal és baktériumokkal, miközben az arcüregeket is tisztítja, elejét véve az orrmelléküreg-gyulladásnak. Egy darabkát két-három deci vízzel forralj fel, és ízesítsd mézzel, ami ugyancsak fertőtlenítő hatással bír.

 

Fokhagyma

garlic-618400_640

Erős vírus, gomba és baktériumölő fertőtlenítő és immunerősítő. Piritóssal és főzve is kiváló. Fokhagymakrémleves recept

 

Savanyú káposzta

 

Valóságos C-vitamin-bomba a savanyú káposzta. Főleg nyersen fogyasztva marad meg benne a C-vitamin. A leve fermentált italként erősíti a bélflórát és ezzel immunerősítő ételeink között elöl jár. Főzve a rost bevitel miatt is jó.

 

 

Brokkoli

appetite-1238251_640

A brokkoli bővelkedik béta-karotinban, amely antioxidáns aktivitásával véd a szabadgyökök károsító hatása ellen, illetve serkenti az immunrendszer működését. A fentieken túl ez a provitamin a reakcióidőt rövidebbé, a felfogóképességet gyorsabbá teszi, és a memóriára is pozitív hatással van.

 

Spenót

spinach-1427360_640

Az egyik legjobb energiaadó zöldség a spenót. Rendkívül magas a vastartalma, ezenkívül rengeteg káliumot és magnéziumot, valamint B-vitamint is tartalmaz. Ahhoz, hogy segítsünk a szervezetünknek a spenót tápanyagainak  felszívódásában, fogyasszunk C-vitamint (eper, vagy narancs formájában)! A spenótot ehetjük nyersen salátának, de párolva is értékes tápanyagokat hasznosíthat belőle a szervezetünk.

 

Tojás

egg-818191_640

A tojás rengeteg értékes tápanyagot tartalmaz, fogyasztásával a szervezet nélkülözhetetlen vitaminokhoz és tápanyagokhoz jut. Magas fehérjetartalma mellett kiváló B- és D-vitamin forrás, ezenkívül jó hatással van az idegrendszerre, a látásra és a memóriára is.

 

Bab

Az egyik legjobb energizáló élelmiszer a bab, alacsony zsírtartalma mellett megfelelő mennyiségben található benne  szénhidrát és  fehérje is. Igen magas  vas- és magnéziumtartalmának köszönhetően, fogyasztásával hosszan tartó energiát biztosít a szervezet számára.

Call Now Button