Hogyan szabadulj meg a negatív gondolatoktól?

Hogyan alakíthatod át aggódó, stresszes, negatív hangulatú gondolataidat?

Sokszor a stresszeinket az aggodalmaink, félelmeink, hibásan rögzült gondolati mintáink okozzák. 

Mindenkinek megvan a maga csomagja, és fontos felismerni, mik azok a gondolatok, amik megakadályozzák a boldogságot. Hiába tudjuk a józan eszünkkel, hogy mindezek nem igazak, még a józan eszünk összes ereje is képtelen rá sokszor, hogy elhallgattassa a lemezt. Így a kártékony gondolatok velünk maradnak, és a minták ismétlik magukat újra és újra.

Néhány egyszerű gyakorlattal megszabadulhatunk egy részüktől. Ami makacsul megmarad az lehet egy mélyebb trauma jele, ezért azokat érdemes lehet szakember segítségével feldolgozni.

Lotus5

  1. Válj megfigyelővé: tudatosan távolodj el és nézz a gondolatodra kívülállóként. Kérdezd meg magadtól: amin idegeskedem két hét múlva is ilyen fontos lesz? Aztán gondold végig mi lesz fél év múlva, vagy egy év múlva azzal a helyzettel stb.?
  2. Tudatosítsd magadban, hogy gondolataid nem többek csak gondolatok. Akár le is cserélheted őket egy másik gondolatra, ha más irányból közelítesz a helyzethez.
  3. Csak mondj nemet. Ha észreveszed, hogy aggódsz vagy pörögsz valami negatív gondolaton mondd ki hangosan magadnak: Állj le! És képzelj el egy Stop táblát. Egyszerű és ezért működik.Vienna_Convention_road_sign_B2a.svg
  4. Tudatosítsd mi váltja ki belőled ezt a gondolatmintát. Ismerd fel a  visszatérő negatív, aggódó gondolatokat. A felismerés már fél győzelem.
  5. Hozd magad a jelenbe, szakítsd meg a negatív gondolatok láncolatát. Menj el sportolni pl. aerobic órára vagy jógára, vagy olvass valami izgalmas könyvet, főzz valami finomat. A lényeg hogy eltereld a figyelmedet pozitívabb irányba.

apanasana

  1. Írd le a gondolataidat és tedd el későbbre. Gondolatban tedd be például egy fiókba. Ezzel elkerülöd a túlanalizálást. Ha később előveszed lehet, hogy egészen másként látod majd az egészet. És sokkal könnyebben találod meg a kiutat.
Call Now Button