Grillezett zöldségek quinoával-Reg-Enor kúrához

 grillzoldseg
Gyors recept 500 kalória alatt Reg-enor kúrához is vegetáriánusok is fogyaszthatják.

A keményebb zöldségeket – mint például a répa, zeller, kukorica – érdemes egy kicsit előfőzni, hogy puhák és finomak legyenek, ne pedig puhák és égettek.

 

1. Grillezett zöldségek grillrácson

Hozzávalók:

  • 1 nagy padlizsán, 1 közepes cukkini, 4 paradicsom, 3 kaliforniai paprika, 8 gerezd fokhagyma, 2 fej hagyma,
  • a páchoz 1-2 kanál folyékony zsiradék, egy citrom leve, morzsolt borsikafű, morzsolt bazsalikom,  morzsolt oregano, morzsolt kakukkfű, fokhagyma, só.
  • körethez egy csésze quinoa, két csésze víz, csipet só.

A quinoa egy Dél-Amerikából származó gabona. Nagyon finom, megfőzve gesztenyére emlékeztető íze van és emellett borzasztóan egészséges. Magas tápértékű fehérjeforrás, gazdag rostban is. Található benne B- és E-vitamin, magnézium, foszfor, kalcium és vas. Nem tartalmaz glutént, így a gluténérzékenyek is fogyaszthatják.

Elkészítés menete:

Jó alaposan mossuk meg a zöldségeket, majd daraboljuk fel őket. A padlizsánt hosszanti szeletekre vágjuk a cukkinit szintén, mivel úgy finomabb az íze, a paradicsomokat félbe, a paprikákat csíkokra vagy hagyjuk egészben, ahogy szimpatikus, a hagymát félbe vágjuk, a fokhagymagerezdek pedig egészben kerüljenek majd a grillrácsra. A zöld fűszeres zsiradékkal bepácoljuk egy órára. Lehet grillezni. 🙂

Grillezés közben/előtt a quinoát kétszeres mennyiségű sós vízben megfőzzük.

 

2. Grillezett zöldségek nyárson

Ügyeljünk arra, hogy mindig hasonló grillezési idejű zöldségeket kombináljunk össze.

36852_758104610_big

2 fej cikkekre vágott lilahagyma, 4 kisebb padlizsán, 1 nagyobb hosszában félbevágott cukkini, 1 gerezd zúzott fokhagyma, 1 evőkanál zsiradék, 2 evőkanál citromlé, 1 nagyobb hosszában félbevágott zöld húsú paprika, 1 nagyobb hosszában félbevágott sárga húsú paprika, 1 nagyobb hosszában félbevágott piros húsú paprika, 1 evőkanál friss, apróra vágott rozmaring
vagy: 1 kávéskanál szárított, morzsolt rozmaring
ízlés szerint
ízlés szerint bors
A tálaláshoz:
igény szerint főtt törtbúza

Elkészítés:

1. A megtisztított, hosszában félbevágott cukkinit és paprikákat 2,5 cm-es darabokra vágjuk.

2. A padlizsánokat hosszában négybe, a megtisztított lilahagymákat 8-8 egyforma cikkre vágjuk.

3. A feldarabolt zöldségeket egy nagy tálban összekeverjük. A citromléhez csepegtetjük a zsiradékot, fokhagymával meg rozmaringgal fűszerezzük, sózzuk és borsozzuk. A fűszeres levet a zöldséghez öntjük, és alaposan beleforgatjuk, hogy az ízek minden darabot jól átjárjanak.

4. A zöldségféléket 8 egyenlő részre osztjuk és váltakozva nyársra húzzuk. A 8 rudacskát rácsra fektetjük és 10-12 percig grillezzük. Közben többször megfordítjuk, hogy a zöldség körös-körül szép pirosbarnás színt kapjon.

5. A kész nyársakat lecsepegtetjük, és főtt tört búzával azonnal tálaljuk. Fűszeres paradicsomos-olajbogyós relish illik hozzá.