15 módszer az öregedés ellen!

oregedes_ellen

Ami érdekes és fontos is egyben az az, hogy megértsük, a krónikus betegségek a testünkben nagyon ritkán léteznek egyedül, csakúgy “buborékban”. Úgy értem, ha agyában változásokat tapasztal, amelyek például elbutulásra vagy Alzheimer-kórra utalnak, akkor valószínűleg szintén tapasztalja magán az inzulinrezisztencia, a cukorbetegség vagy az elhízás tüneteit is.

 

Közben lehetnek jelei szívbetegségnek, magas vérnyomásnak is. Mint nagyon gyakran, a krónikus betegségek bonyolultan összefonódó hálózatát látjuk. Kialakulásukért a szervezetben lévő valamilyen, évek óta elhúzódó egyensúlyhiány a felelős.

A sokféle krónikus betegség lappangó kiváltó tényezőit célba véve bemutatunk pár egyszerű módszert megelőzésükre.

 

1. Optimalizálja #D-vitamin szintjét:

2007-ben a kutatók a University of Wisconsin-on az alacsony D-vitamin szint és Alzheimer-kóros betegek kognitív teszteken elért eredményeit vetették össze. Nagy dózisú D-vitamint szedő betegek jobban teljesítettek társaiknál. A kutatók úgy vélik, hogy az optimális D-vitamin-szint fokozza a fontos biomolekulák mennyiségét az agyban és védi az agysejteket. Elegendő D-vitamin mennyiség szintén elengedhetetlen az immunrendszer megfelelő működéséhez, gyulladások legyőzéséhez.

 

2. Cukorfogyasztás  

Az ajánlott napi mennyiséget, ami naponta kb. 25-30 gramm fruktóznak felel meg, ne lépjük túl. A cukorfogyasztás manapság egy elég súlyos probléma. Talán ez a legfontosabb lépés, amit megtehetünk krónikus betegségek elkerüléséért, pl. az Alzheimer kór kialakulása ellen. Továbbá, ha a máj a cukrok feldolgozásával van elfoglalva, koleszterin termelő képessége szenvedi azt meg. Ez még egy fontos szempont ami mutatja mennyire káros a túlzott cukor fogyasztás az egészségre.
3. Ne dohányozzunk!

Statisztikailag szignifikánsan több dohányos embernél diagnosztizálnak Alzheimer-kórt, mint nem dohányzónál. A demencia, időskor elbutulás kockázatának csökkentése érdekében tehát érdemes letenni a cigarettát.

 

4. Mértékkel fogyasszunk alkoholt!

Az alkoholnak mind védő, mind pedig romboló hatása is van az idegrendszerre – ez jórészt a bevitt mennyiségtől függ. A nagyobb mennyiségű, illetve rendszeres alkoholfogyasztás, az alkoholizmus az agysejtek tömeges pusztulásához vezet, így hozzájárul a demencia kialakulásához.

 

5. Előzzük meg vagy kezeltessük a cukorbetegséget, a magas vérnyomást és az elhízást!

A cukorbetegség, a magas vérnyomás, illetve az elhízás megnöveli a szív- és érrendszeri megbetegedések (a szívroham, a stroke) kialakulásának veszélyét. Mindegyik ilyen rizikófaktor egyben az időskori elbutulás kialakulását is erősíti.

 

6. B komplex vitamin fogyasztása.

A B-vitamin hiányában (B1, B2, B3, B6, B12) jellemző a depresszió, ingerlékenység, fáradékonyság, feledékenység és memóriazavarok kialakulása, porc- és csontépülési zavarok, valamint a magzat gerincfejlődési rendellenességei. Egy kis finn tanulmány szerint, azok az emberek, akik B12 vitaminban gazdag élelmiszereket fogyasztanak csökkenthetik az agy öregedési folyamatait.

 

7. ZÖLD élelmiszerek, pl Algakomplex  fogyasztása:

Tápláló, folsavban gazdag étrendet követve, sok friss bio zöldséget fogyasztva nap mint nap, a test öregedési folyamatai lassíthatók.

 

Zöld ital spirulina és chlorella algával, a szuper vitamin bomba, szuper-food smoothie Kép forrása: internet
Zöld ital spirulina és chlorella algával, a szuper vitamin bomba, szuper-food smoothie Kép forrása: internet

 

8. Jó minőségű omega-3 zsírsavak fogyasztása ajánlott.

Sajnos mostanra már a legtöbb halfajta nagymértékben nehézfémekkel szennyezett, ezért a hal evés helyettesíthető halolaj kapszulák vagy a KRILL olaj fogyasztásával. Omega-3 zsírsav, a DHA nagy mennyiségű fogyasztása lassítja az öregedési folyamatok progresszióját, és csökkenti a szív-és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

 

9. Kerülje el, és távolítsa el a higanyt a szervezetből.

A fogászati amalgám tömések a rendkivül mérgező higany fő forrásai a testben. Keressen egy olyan fogorvost, aki szakszerűen eltávolítja töméseit.

Tisztítsa ki a nehézfém maradványokat a szervezetéből. Ezt megteheti Komplex Alga készítményekkel amelyben van Chlorella mikroalga. Bővebben>>>

 

10. Végezzen évente  Reg-enor kúrát Bővebben>>>

és mozogjon rendszeresen.

A Regenor diéta segíthet a testsúlya csökkentésében.

A mozgás során rengeteg pozitív változás történik a testben. Csupán egy példát kiragadva, egy amiloid prekurzor protein, a PGC-1 alpha metabolizációja lassítja az időskori elbutulás kialakulását.

 

11. Vigyázzon az alumíniummal.

Megtalálható izzadásgátlókban, gyomorvédő készítményekben, tapadásmentes edények bevonataként és vakcina adalékként injekciókban.

 

12. Kerülje az influenza elleni védőoltásokat,

Chlorella a nehézfém mágnes
Chlorella a nehézfém mágnes

A legtöbbjük higanyt és alumíniumot, valamint tojásfehérjét tartalmaz (pl. mielin bázikus fehérjét), amelyre a test antitesteket termel, és kereszt-reakcióba lép az idegsejtek mielin bevonatával, valójában megtámadja a saját idegrendszerét! Komplex mikroalga készítményről bővebben>>>

 

 

13. Áfonya.

A friss áfonya a leghatásosabb magas antocianin és antioxidáns tartalommal. Öregedésgátló, neurológiai, szív és érrendszeri betegségek megelőzésére kiváló.

 

14. Minden nap tornáztassa agyát.

A mentális stimuláció, keresztrejtvény fejtés, olvasás és különösen valami új tanulása: például hangszeren játszani, vagy új nyelv tanulása, összefüggésbe hozható az agy lassabb öregedésével.

 

15. Kerülje el a paracetamol túladagolást

A paracetamol tartalmú készítmények fájdalom- és lázcsillapítók. A túladagolást nem is olyan könnyű elérni: az ajánlott dózis többszöröse esetén alakul ki a mérgezés. Ilyen adagban a paracetamol májkárosító hatású. Mivel túldozírozva a májban nem tud megfelelően lebomlani, mérgező vegyületté alakul, amely károsítja, elpusztítja a májsejteket. Ugyan van ellenszer a mérgezésre, de paracetamolmérgezésben a betegek sokszor tünetmentesek, vagy csak hányingerre panaszkodnak. Amikor már súlyosabb tünetek jelentkeznek, a beavatkozás elkésett: a májkárosodás akár visszafordíthatatlan is lehet.

Egyes gyógyszerek fokozhatják a magnézium kiürülését
Egyes gyógyszerek agyi elbutulásban szerepet játszhatnak

 

16. Kerülje az antikolinerg sztatin tartalmú gyógyszerek használatát

A Journal of the American Geriatrics Society című geriátriai szakfolyóiratban közzétett tanulmány az első, amely szisztematikusan vizsgálta az úgynevezett antikolinerg hatású szerek hosszú távú hatását.

Ezek a szerek az acetilkolin elnevezésű fontos idegi ingerületátvivő molekula hatását gátolják, ami növeli az időskori elbutulás kockázati tényezőjét. Ezen gyógyszerek közé tartoznak bizonyos éjszakai fájdalomcsillapítók, allergia ellenes antihisztamin készítmények, altatók, bizonyos antidepresszánsok, inkontinencia gyógyszerek, és bizonyos kábító fájdalomcsillapítók.

Ahogy Dr. Stephanie Seneff jelentésében irja:

“A sztatinok zavarják a koleszterin szintézisét a májban, de a lipofil sztatin gyógyszerek, amit koleszterincsökkentésére adnak (mint a lovasztatin és szimvasztatin), szintén befolyásolják a koleszterin szintézisét az agyban. Ez azután közvetlenül befolyásolja az idegsejteket abban, hogy “képesek legyenek megfelelő koleszterinszintet fenntartani saját membránjaikon”.

 

 

Forrás:http://naturahirek.hu