Az egészséges táplálkozás 10 pontja

Egészséges táplálkozásról olvashatunk sok helyen sokféle információt. Sokszor egymásnak teljesen ellentmondóakat is. Minden ember egyedi és mivel többféle anyagcsere típusba sorolhatóak vagyunk, ezért van akinek a tej iható, de sok olyan típus is akinek nem. Van aki több szénhidrátot igényel vagy, akinek inkább több fehérje kell. Szerencsére sok olyan általános táplálkozási szabály is akad, ami minden embernél megszívlelendő lehet. Röviden: ehetünk mindent, de nem egyenlő mennyiségben.

zona_dieta_piramis
Egészséges táplálkozás piramis

 

  • Igyunk naponta testsúly kilogrammonként legalább 0,4 dl tiszta vizet. (ez kb. 2,5-3 liter átlagosan 60-70 kg-nál)

svedasztal

  • Együnk minél változatosabban mindenféle ételt. Ne együk 2-3 alkalomnál többször ugyanazt az ételt, mert a szervezet telítődik és érzékenység alakulhat ki.

kurkumakép

  • Fogyasszunk mértékkel naponta állati zsiradékot okairól bővebben itt olvashat>>>(vegetáriánusok tisztított vajat), hogy az epénk jól működjön. Alternatíva vegánoknak: epetisztító fűszerek pl. kurkuma>>>, gyömbér, chayanne bors.

barnarizs

  •  Burgonya és tészta helyett köretnek együnk zöldségeket párolva és/vagy friss nyers salátákat, uborkát, paradicsomot stb. vagy régi magyar étkeink közül a hajdinát, kölest.

zöldségestál

  • Együnk sok friss salátát, zöldséget, gyümölcsöt naponta. A gyümölcsöket éhgyomorra együk. Ha a gyümölcsöt a napra kitesszük kenyérrel beáztatva, akkor ugye erjedésnek indul, ez a szervezetben is hasonló erjedést indít el.

citrusos-lazactatar

  • Étkezzünk 4-5 alkalommal a nap folyamán, inkább gyakrabban kevesebbet, mint egyszerre sokat.  Ez a gyomor méretét nem növeli, és így az éhség is normális mértékű maradhat.  A hasnyálmirigy munkáját is könnyítjük ezzel.

 

  • A reggeli a legfontosabb étkezés, együnk tehát reggelit.

Bath salt

  • Együnk feldolgozatlan tengeri sót, nyers kősót vagy tiszta Himalája sót a vegykezelt (natrium cianidos!) helyett.
  • Cukrozott ételeket és a finom liszteket kerüljük. együnk minél több rostot.  A szénhidrátokat lassú felszívódású formában fogyasszuk. Pl barna rizs, bio teljes kiőrlésű lisztekből sütött kenyér (ez utóbbi a fusarium gomba fertőzés miatt fontos). Cukrok helyett eritritet vagy steviat használjunk. Cukros üdítők helyett igyunk gyógy- vagy rendes teát, zöldség és gyümölcslevet frissen készítve.

spirulina-algapohár

  • Pótoljuk a “vitálanyagokat” táplálékkiegészítőkkel, a gyümölcsök, zöldségek a 40-es évekhez képest 30-50 %-al kevesebb vitálanyagot tartalmaznak a műtrágyázás és a környezeti ártalmak miatt. Alap vitamin a D3 vitamin, a Q10, és az Omega 3. Alap táplálékkiegészítő, az alga, ami minden #vitálanyagot tartalmaz és ahol fogyasztják a leghosszabb a várható átlagéletkor. Algákról Bővebben itt >>>>>

kardio edzes

  • Plusz tipp: Mozogjunk heti 2-3 alkalommal. Mert: aki él az mozog, aki mozog az tovább él. 🙂